Tankstations worden massaal verbouwd om ruimte te maken voor die sfeervolle broodjeszaak of gewilde supermarkt. Vaak wordt de kassa verplaatst naar een plek achter in de zaak. Dat levert inderdaad ruimte op, maar het zorgt er ook voor dat uw kassamedewerker minder zicht heeft op wat er buiten bij de pomp gebeurt. Slimme technieken helpen uw medewerkers hun werk tóch efficiënt en veilig te doen.

Neem het afsluiten van het tankstation aan het einde van de dag als voorbeeld. In de oude situatie is de kassa naast het raam gevestigd en heeft uw medewerker uitzicht op de pompen. Iets ongebruikelijks (een auto staat langere tijd aan de overkant van de straat of een verdacht persoon wacht uw medewerker op) zou uw medewerker in dit geval waarschijnlijk opvallen. Niet als de kassa is verhuisd naar de achterkant van de winkel. Voor dit specifieke voorbeeld is het mogelijk om te werken met camera-afsluiting. Voordat de medewerker afsluit, kijkt een centralist op camerabeelden mee of het veilig is om af te sluiten. Is dit het geval? Dan krijgt de medewerker daar een melding van en kan hij zonder problemen afsluiten. Gebeurt er iets vreemds? Dan kan direct contact worden opgenomen met de politie.

Klant koppelen aan pomp

Ook het gewone afrekenen wordt met geavanceerde camerasystemen makkelijker. Hoe weet uw medewerker zonder zicht te hebben op de pompen of zijn of haar klant de juiste pomp doorgeeft? Een systeem kan uw medewerker foto’s aanbieden per pomp. Zo ziet de medewerker in een oogwenk welke pomp de persoon die hij voor zich heeft af komt rekenen. Prettiger voor uw klanten én voor uw medewerker. PumpCheck helpt met deze oplossing.

Doorrijders herkennen

Slimme camera’s kunnen bovendien doorrijders herkennen. Heeft uw medewerker met een een doorrijder te maken gehad? Dan kan hij daar een melding van maken. De volgende keer herkent het systeem de persoon. Zodra dit gebeurt, wordt de pomp stopgezet en kan de doorrijder niet verder tanken. Het juiste beeldmateriaal wordt doorgestuurd naar de politie. Zo pakt u doorrijders sneller aan en voorkomt u dat hij voor tientallen euro’s tankt. Dat is niet alleen prettiger voor uw medewerker, maar het scheelt u ook tot tachtig procent omzetverlies door doorrijders!” Meer weten hoe AutoAlert u kan helpen?

Dit artikel in geplaatst in inNOVE magazine in juni 2020.

Lees ook

Automatisch je brandstofprijs optimaliseren

Lees blog