Volgens een studie van Bain & Company wordt het succes van het runnen van een EV business bepaald door het bieden van de ultieme klantervaring. Door de enorme groei in het aanbod en de vraag kan je wel stellen dat het van cruciaal belang is om je hierin te onderscheiden. Hiermee win je de “battle of the charger”. Het aanbieden van de ultieme klantervaring bevat 4 verschillende onderdelen: grip & controle op je installatie, real-time inzicht in de beschikbaarheid, conversie tussen POC (Point-Of-Charging) & retail en het aanbieden van een gemakkelijk betaalproces.
“SEAMLESS CUSTOMER EXPERIENCE IS THE ALPHA AND OMEGA OF THE EV CHARGING BUSINESS”
Grip & controle
Een locatie met meerdere snelladers is een kostbare investering met een meerjarige ROI. Deze investering wil je dan ook beschermen tegen vandalisme en vernielingen. Maar als dit dan toch gebeurt wil je ervoor zorgen dat dit verhaalt kan worden op de dader. Actieve signalering en doormelding van afwijkend gedrag kan je helpen om onverhaalbare schade en vandalisme te voorkomen.
Real-time beschikbaarheid
Voor een ultieme klantervaring is het cruciaal om te weten of je chargers beschikbaar zijn. Dit betekent dat je wilt weten of de apparatuur nog actief is maar ook of deze geblokkeerd wordt. Veel snelladers staan vooraan bij de entree van de locatie en kunnen gemakkelijk worden gebruikt als gewone parkeerplek daarnaast kunnen externe factoren ervoor zorgen dat de positie fysiek is geblokkeerd.
Conversie POC & retail
Tijdens het laden kun je je klant allerlei verschillende diensten aanbieden. Maar maakt jouw klant ook gebruik van deze diensten? Door deze conversie te meten, leer je het klantgedrag op locatie beter te begrijpen. waardoor je beter in kan spelen op de behoeften van de klant. Hierdoor kan je het salesproces optimaliseren en meer rendement uit je EV hub halen.
Gemakkelijk betaalproces
Het aanbod van laadpassen en betaalmogelijkheden groeit elke dag. Maar om de ultieme klantervaring te bieden wil je dit proces automatisch laten verlopen. Zo kun je bijvoorbeeld ervoor zorgen dat de auto automatisch wordt herkend bij een laadpaal. Bijvoorbeeld op basis van het kenteken kun je perfect bepalen wie er voor je snellader staat. Op deze manier kan je klant op een regenachtige dag snel de lader inprikken en weer in de auto springen of dat kopje koffie halen en loopt de betaling helemaal automatisch.!
Eén oplossing voor de EV Hub van nu en morgen
Watch-it for mobility helpt je bij de vraagstukken die je vandaag hebt en stelt je in staat om de ultieme klantervaring te bieden.
’s Werelds slimste Security Technology Platform helpt je bij het integreren van de verschillende databronnen en zo de juiste inzichten te leveren, grip & controle te houden en het automatiseren van de processen. Daarnaast stelt de modulaire opbouw jou in staat om je te ondersteunen wanneer de behoefte morgen veranderd. Wij weten niet hoe de wereld zich ontwikkelt maar we weten wel dat Watch-it constant wordt ontwikkeld om te blijven anticiperen op de veranderende markt.